18 September

Det var en ganska långtråkig dag idag på skolan. Vi hade en vikarie på idrotten för att våran ashäftiga idrottslärare Bengt var borta. Vi spelade brännboll på idrotten, och brännboll är ju inte min starkaste sida. Jag brukar göra piruetter efter jag svingat racketen, för racketen var för tungt. Men iallfall så njöt värkligen våran vikarie av att låta oss springa runt alla koner och sen säga att slaget inte var giltigt.

Hade dans idag, gick inge vidare. Mönsret vägrar fastna och jag är okonsentrerad. Jag måste skärpa mig inan jag hamnar efter+ har jag rå mycket plugg att ta i tu med. Usch!
Direkt efter träningen blev jag shusad till U- nited, kören jag går. känner inte så många än men lärde känna en ny idag.
"Andragenerationen" var där och pratade. Dom hjälper kristna ungdommar att starta kristna grupper i skolan som dom driver själv. Jag frågade vad man gjorde i grupperna och han sa att man kunde göra mycket men att jag skulle gå in på deras hemsida men han berättade också den här sanna historien..

Det var alltså en kristen grupp i en skola. Dom hade fått för sig att dom skulle skriva ffina ord på lappar och tejpa fast lapparna på skåpen. Det kunde tex stå Du är värdefull, du är älskad osv. Då var det en tjej som gick i skolan som måddde mycket dåligt hon tyckte att onödig och kunde inte förstå varför hon fanns. Hon hade tänkt förgående dag att om inte jag får ett tecken på att jag lever för en orsak ska jag ta mitt liv. När hon kom till skolan var en lapp fast tejpad på hennes skåp och där hade det stått " DITT LIV HAR EN MENING" .Men det stod ingenstans det som hade stått på hennes lapp.


Jag tycker det är ett tecken.



Puss stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0