Granat äpple

Nu har mitt hjärta slagit ca 100 000 till från förra gången jag bloggade. Ändå känner jag mig inte levande. Livet känns tomt och meningslöst, jag är tom och meningslös. Hur jag än försöker kommer jag ändå inte att lyckas. Jag kan se så många fina saker hos alla andra men inte hos mig själv.  Varför är det så? Jag kanske känner mig själv för väl eller inte alls. Shit vad jag förvirrar mig själv.  Meningslöst...
Jag brukar alltid tjata om att motsatsen, vad gör jag på denna planet annars?
Fortsätt kämpa! Jasså, men vad ska jag vinna?
Jag har fått mitt liv och jag ska göra det bästa av det. Vad kan jag annars göra? Att gå runt och vänta på någon löjlig bekräftelse lär inte göra mig lyckligare.  Det är bara att fortsätta flyta och ser vars jag hamnar. Men jag vill inte ha det så, jag vill ha något att kämpa för. Vad gör mig lycklig?

jag vet att jag argumenterar mot mig själv, men det är så man kommer fram till saker?


Idag var det sista lektionen med gun i värdshistorien. Dramatiskt.
Hon är värkligen gullig. Hon hade bakat en massa godsaker som hon glatt bjöd ut. Man kände sig sorgsen när man kollade på allt hon hade gjort för oss. Men helt ärligt tycker jag det var bra att hon dra sig tillbaka. Även om hon var en fin människa så var hon inte en skicklig lärare.

Q

jag vet, dålig bild men min mobilkamera funkar nästan inte i mörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0